تبليغاتX
گلدکوئست همدان

گلدکوئست همدان

نت ورک مارکتینگ و تجارت الکترونیکی با گلدکوئست در همدان

جزئيات طرح قانونمندي بازاريابي شبكه‌اي

نماينده مردم تهران تشريح كرد

جزئيات طرح قانونمندي بازاريابي شبكه‌اي

به نظر ما اين كه يك شركت خارجي چنين پروژه‌اي را مديريت كند، تقريبا فرقي با اشغال نظامي ندارد.مخابرات، نبض ارتباطي هر كشوري است و ما به شدت نگران اين بوديم كه خارجي‌ها، همزمان مخابرات و فرودگاه‌هاي ما را در مديريت خود داشته باشند

ما هرگز مخالف فعاليت بازاريابي شبكه‌اي نبوده‌ايم. جلسات ما هم هرگز براساس مخالفت با اصل آن برگزار نشده است ما قصد داريم بازاريابي شبكه‌اي را قانونمند كنيم. ما مي‌دانيم چه مي‌خواهيم و بر اساس آن حركت خواهيم كرد

كاتوزيان به زبان خودش‌

 اهل تهرانم. متولد 1338 در خيابان مولوي. در اوج جواني مثل بقيه با سياست آشنا شدم. اوايل انقلاب به حزب سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پيوستم. من هم جزو كساني بودم كه در جريان تسخير لانه جاسوسي از ديوار سفارت آمريكا بالا رفتم. بخشي از تحصيلاتم يعني مدرك كارشناسي‌ام را از دانشگاه پلي‌تكنيك قديم يا اميركبير فعلي اخذ كرده‌ام. ادامه تحصيل من در آمريكا بود و مدرك دكترايم را در رشته مهندسي مكانيك هوا و فضا در اين كشور گرفتم. سابقه‌كار در سپاه را دارم. در يك شركت بزرگ وابسته به صندوق بازنشستگي وزارت اطلاعات، مديرعامل بوده‌ام. ضمن اين كه از سال 80، در صنايع خودروسازي مسووليت داشته‌ام. به عنوان نماينده مردم تهران در كميسيون صنايع و معادن مشغول كارم.به طور كلي انسان صبوري هستم. غذا كم مي‌خورم اما به ميوه زياد علاقه دارم. در شبانه‌روز 6 ساعت مي‌خوابم و خودروي شخصي من هم يك سمند است.

چراغ چشمك‌زن‌

 دكتر حميدرضا كاتوزيان، هفته گذشته چند ساعت مهمان دنياي اقتصاد بود. مردي كه در بورس به <‌چراغ چشمك‌زن> معروف است، در اين مهماني، در دنياي اقتصاد دور كاملي زد و از نزديك با فرآيند توليد يك روزنامه اقتصادي آشنا شد.

 حجم زيادي از اطلاعات كاتوزيان، رسمي بود، بنابراين ترجيح داديم ريسك نكنيم اما با او از هر دري سخن گفتيم. از احتمال تغيير در تركيب مديران شركت‌هاي خودروسازي، تا ناهماهنگي در چيدمان مردان اقتصادي كابينه محمود احمدي‌نژاد.كاتوزيان زماني كه راجع به كيفيت نامطلوب خودروهاي داخلي و يا ضعف مديريت در صنايع حرف مي‌زند، اين ما هستيم كه بايد ضبطمان را خاموش كنيم. مردي كه بدين صراحت اظهار نظر مي‌كند، شايد اگر كمي محافظه‌كارتر بود، مي‌توانست در هيات يك وزير عضو كابينه محمود احمدي‌نژاد از روزنامه دنياي اقتصاد بازديد كند.<چراغ چشمك‌زن>، اين بار اظهارات مفصلي در مورد بازاريابي شبكه‌اي و آينده آن ارائه كرده است. او خود آغازكننده جنجال مبارزه با فعاليت شبكه‌هاي بازاريابي شبكه‌اي بوده است اما حالا از قانونمند كردن فعاليت آنها خبر مي‌دهد. طرحي كه كاتوزيان مسبب اصلي تدوين شدنش بوده است، اكنون در انتظار بررسي در صحن علني مجلس است. او در اين گفت‌وگو، قسمتي از ويژگي‌هاي طرح را تشريح كرده است.

 محمد طاهري- خاطره وطن‌خواه‌

 شما هم ظاهرا جزو دانشجوياني بوده‌ايد كه در تسخير سفارت آمريكا نقش داشتند، لطفا وجه سياسي كاتوزيان را براي ما معرفي كنيد.

 در جريان اشغال سفارت آمريكا با بچه‌هاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي رفت و آمد داشتيم و من هم جزو كساني بودم كه از ديوار سفارت آمريكا بالا رفتم. فعاليت‌هاي سياسي هم‌دوره‌هاي من آن موقع خيلي پرشور بود. تا سال 60 و 61 همين روند ادامه داشت اما بحث <ولايت فقيه> باعث شد كه بين بچه‌ها شكاف فكري ايجاد شود كه اين علت به اضافه موضوعات ديگري، باعث شد ما از هم جدا شويم.  بعضي بچه‌ها هم ديدگاه‌هاي متفاوتي در اقتصاد داشتند. اما ما به پيروي از همان نظرياتي كه مطابق ديدگاه‌ها و خواسته‌هاي امام بود، كار را ادامه داديم. من بعد از اين كه از سازمان جدا شدم بيشتر فعاليت‌‌هايم را در سپاه متمركز كردم. در سپاه من در قسمت ستاد فوريت‌هاي جنگي در بخشي از معاونت صنايع سپاه به كار مشغول شدم. بعد از جنگ، من به عنوان دانشجوي بورسيه به آمريكا رفتم و مدرك دكترايم را در زمينه مهندسي مكانيك هوا و فضا گرفتم و در زمينه فوق‌دكترا مشغول به تحصيل شدم. بعد سال 73 برگشتم به ايران و به عنوان عضو هيات علمي در دانشگاه تهران وارد فعاليت شدم، فعاليت صنعتي هم در كنار اين فعاليت علمي داشتم، به عنوان مدير در صنايع دفاع كار كردم و بعدها سر از صنايع خودروسازي درآوردم.

 از سال 73؟

 -نه از سال 80. البته همكاري من با صنايع خودروسازي، بر مي‌گردد به سال‌هايي كه در آمريكا درس مي‌خواندم. در يك مجموعه تحقيقاتي توسعه فعاليت داشتم و روي طراحي سيستمي براي آمبولانس‌هايي كه در آنها دستگاه <سي‌تي‌اسكن> وجود داشت، كار مي‌كردم.بعد هم كه به ايران آمدم در ساپكو مشغول شدم و تا سال 82 در ساپكو كار مي‌كردم. كه آنجا هم دو پروژه را اداره مي‌‌كردم. يكي پروژه پيكان جديد بود، خودرويي كه قرار بود جايگزين پيكان شود و بعد آن يكي هم پروژه خانواده موتور ملي ايران بود كه در آن هم من در بخش تامين قطعات مدير بودم.

 كه هر دو طرح ناكام ماند.

 بله هر دو طرح ناكام ماند، البته در پروژه پيكان جديد، من در بخش تامين قطعاتش مدير بودم، پروژه موتور هم به همين ترتيب. البته بحث موتور ادامه پيدا كرد اما روند كندي داشت. اما الان بهتر از گذشته در حال پيگيري است. پروژه پيكان جديد هم  كلا تعطيل شد چون نگرشي كه در ايران‌خودرو  حاكم شد، نگرشي بود كه به فكر مونتاژ بود.الان چيز جديدي در ايران‌خودرو به عنوان محصول ملي نمي‌بينيد. چراغ سمند را عوض مي‌كنند يا ترمزش يا سپرش را كه اينها طراحي نيست چيزهايي كه حتي صافكارها هم مي‌توانند انجام بدهند، يعني به راحتي مي‌شود چراغ عوض كرد. شكلش را تغيير داد. رينگ را تغيير مي‌دهند و مثلا اسپورتش مي‌كنند ولي اينها ماهيت خودرو را عوض نمي‌كند، در هر صورت فعاليت‌هاي ما به اين شكل بود كه مخالف اين سياست‌ها بوديم و از سال 82 كه من از ساپكو بيرون آمدم ديگر نتوانستم تحمل كنم. يادم هست كه روز قبل از استعفا رفتم پيش آقاي منطقي و گفتم كه ديگر نمي‌توانم ادامه بدهم. آقاي منطقي هم دو پست ديگر را به من پيشنهاد دادند، اما گفتم كلا مي‌خواهم از سيستم خودروسازي بيرون بروم. بعد از سال 82 من مدير كارخانه <لاله> شدم اين شركت جزو دارايي‌هاي صندوق بازنشستگي كاركنان وزارت اطلاعات بود.

 يك سال هم در همين شركت كامپيوتري مدير بودم. در اين شركت ما انواع ديسك توليد مي‌كرديم. آنجا، هم <سي‌دي رام> توليد مي‌كرديم و هم DVD و بحث ديگري كه ما داشتيم كارت هوشمند بود. كارت بانك، كارت JSM مخابرات موبايل و كارت‌هاي اعتباري و...

 با اين كه اسم اين شركت خيلي مطرح نشده، ولي بازار خيلي خوبي دارد نه؟

 بله اين شركت يكي از بزرگ‌ترين توليدكننده هاي ديسكت‌ شد. تا سال پيش اول بود. الان را نمي‌دانم.

 اين شركت گردش مالي خوبي داشت؟

 فكر كنم سالي 4 ميليارد تومان محصول مي‌فروخت.

  چرا اين شركت را ترك كرديد؟

 به خاطر انتخابات مجلس. بعد از اينكه بحث مجلس و نمايندگان مطرح شد، من ديگر استعفا دادم و از لاله بيرون آمدم و وارد مجلس شوراي اسلامي شدم.

  اراده براي شركت در انتخابات، فردي بود يا خودتان به اين نتيجه رسيديد؟

 دوستان به من پيشنهاد كردند كه در انتخابات شركت كنم. خودم دلم مي‌خواست كه اثربخشي بيشتري داشته باشم. اما نماينده تهران بودن چيزي نيست كه بشود در موردش به صورت فردي تصميم گرفت.

 دوستان گفتند اگر علاقه داشته باشي و بيايي ما حمايت مي‌كنيم.

 ظاهرا همان گروهي بودند كه بعدها به آبادگران معروف شدند.

 بله، مجموعه‌اي بودند كه بعدها به نام آبادگران، شناخته شدند، عموما دوستاني بودند كه از قديم شايد آشنايي ما برمي‌گشت به قبل از انقلاب، آنها را مي‌شناختيم و آمديم و كانديدا شديم، انگيزه شخصي‌ام بيشتر اين بود كه بتوانم اثربخش باشم، من به عنوان يك استاد دانشگاه خيلي خوشحالم كه به بچه‌هاي اين ملت (نسل جديد) آموزش بدهم و چيزهايي را كه ياد گرفتم، تجربياتم و پژوهش‌هايم را در اختيار آنها قرار دهم.اما اين تا حدي آدم را ارضا مي‌كند، اگر جاه‌طلبي بيشتري براي خدمت داشته باشيد، خب نمايندگي‌ مجلس جاي خوبي است.در اين مدت هم چند طرح خوب داشته‌ام. اول بحث قرارداد ال-90 است كه خيلي خوب پيگيري كردم. بعد بحث تاو و ترك سل است كه منجر به اصلاح قرارداد شد.

 مورد ديگر قرارداد ترك‌سل بود كه با دوستان ديگر پي‌گيري شد، كه سهم ايران را در اين قرارداد افزايش داديم، مورد ديگر قرارداد تاو بود كه در پروژه فرودگاه امام. قرارداد بدي بود، پيگيري كرديم كه تغيير كند، خدا را شكر آقاي رحمتي هم نظر موافق داشت و تغييرات طوري كه مورد نظر ما بود، انجام شد، بحث ديگر موضوع، شركت‌هايي است كه تحت عنوان بازاريابي شبكه‌اي فعاليت مي‌كنند، شركت‌هايي مثل گلدكويست، ماي‌سون، گلدماين و ... كه داريم پيگيري مي‌كنيم و قصد داريم فعاليت شركت‌هاي فعال در نت‌ورك ماركتينگ را ساماندهي كنيم.

 يعني نمي‌خواهيد جلوي فعاليت اين شركت‌ها را بگيريد؟

 نه. ما قصد داريم، قانوني بنويسيم كه فعاليت اين شركت‌ها را قانونمند كنيم.در چارچوب قانون بازاريابي شبكه‌اي كه قرار است تدوين شود، همه شركت‌ها مي‌توانند فعاليت كنند اما خارج از اين چارچوب هيچ شركتي اجازه فعاليت نخواهد داشت. مثل قوانيني كه در آمريكا، اروپا و خيلي كشورهاي آسيايي نوشته شده است.

 شما همين برخورد را با پديده‌هاي ديگري مثل ليزينگ هم داشتيد؟

 بله قصد ما اين است كه به محض ظهور پديده‌هاي اين چنيني بتوانيم واكنش سريع داشته باشيم تا بعدها مردم دچار زيان نشوند.اين طور كه عده‌اي يكسري پول‌هاي هنگفت را به راحتي به جيب مي‌زنند، در حالي كه عمده اين پول از جيب سطوح پايين جامعه تامين مي‌شود، اصلا در شان كشور نيست.

 در قانون جديد، ما سعي كرده‌ايم، شرايطي فراهم كنيم كه فعاليت بازاريابي شبكه‌اي قانونمند شود. ما در اصل مخالف تجارت‌هاي الكترونيكي نيستيم بلكه نيت‌مان، قانونمند كردن اين گونه فعاليت‌ها است.

 قانون جديد چه ويژگي‌هايي دارد؟

 ببينيد، بازاريابي شبكه‌اي اصلش خوب است مثل تجارت الكترونيك. ما از يكسري ابزار استفاده مي‌كنيم تا دادوستد سريع‌تر دنبال شود. در اين روش دادوستد با راندمان كاري بيشتري  دنبال مي‌شود. اما يك بخش اين گونه رابطه‌ها نيروي انساني است و بخش ديگر آن، نرم‌افزار است. اينها بايد به نحوي به كار گرفته شود كه افراد متضرر نشوند. اگر مي‌خواهيد از اين پديده به نحو مطلوبي براي توسعه اقتصادي و بازرگاني استفاده كنيم، بايد از ابعاد مختلف آن آگاه باشيم.

 در طرحي كه ما آن را تهيه كرده‌‌ايم، هدف اين است كه فروش كالا مبناي پرداخت پورسانت باشد، نه جذب افراد پس فرقي نمي‌كند كه كالا چه باشد. فقط بايد ارزش داشته باشد؟

 مي‌تواند كتاب باشد، زعفران و ميوه و يا هر كالاي ديگري كه ارزش دارد.

 در صورتي كه يك كالا مبنا قرار بگيرد، از نظر قانوني مشكلي نخواهد داشت، نه؟

 اگر فروش كالا مبناي دريافت پورسانت باشد نه جذب افراد هيچ مشكلي نخواهد داشت اما الان در برخي از شبكه‌ها، به‌گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه هيچ كالايي وجود ندارد. در اسلام هم اين رابطه كه به آن معامله <كالي به كالي> مي‌گويند. مورد دارد و صحيح نيست. منظور اين است كه مبناي هرگونه دادوستدي در اين شبكه‌ها، بايد كالا باشد.

 حتي در آمريكا هم فعاليت شركتي كه بر اساس اين الگوها فعاليت مي‌كرد، متوقف شد. فعاليت شركت <اندوي> با حكم ديوان عالي فعاليت آمريكا متوقف شد. در طرحي كه ما تهيه كرده‌‌ايم، سعي بر اين بوده است كه اصول كلاسيك اين گونه فعاليت‌ها را مبناي طرح قرار دهيم. به همين دليل ما هم مثل كشورهاي ديگر تلاش كرده‌ايم كه دو اصل را مبناي قانون قرار دهيم. اول اينكه صرفا جذب افراد، در شبكه‌هاي بازاريابي، نبايد براي جذب پورسانت، ملاك باشد. بلكه بايد در شبكه‌ها، يك كالا بازاريابي شود و البته اصل مهم ديگر اين است كه در شبكه‌ها براي ثبت‌نام افراد نبايد اجباري در كار باشد.ضمن اينكه شبكه‌ها نبايد براي ثبت‌نام حق عضويت دريافت كنند. مي‌‌خواهم براي شما مثالي بياورم.ببينيد، همين روزنامه دنياي اقتصاد را يك كالا در نظر بگيريد. فردي اعلام مي‌كند كه حاضر است روزنامه شما را طوري توزيع كند كه شما دغدغه‌اي در مورد آن نداشته باشيد. شما كه از اين طرح استقبال كرده‌ايد. قطعا حاضر مي‌شويد براي فروش تك‌تك روزنامه‌ها، پورسانت بدهيد. حالا طرف مي‌تواند براي توزيع بهتر از شبكه بازاريابي استفاده كند و به افراد پورسانت بدهد. منتها در اين ميان كالايي وجود دارد اما اگر شبكه‌اي باشد كه در محور فعاليتش كالايي نباشد ما جلويش را خواهيم گرفت.

 در عقود اسلامي هم، اين موضوع آمده است كه معامله <كالي به كالي> مشكل شرعي دارد. فكر مي‌كنم توضيحات شما به نوعي به ديدگاه اسلام هم ربط دارد.

 قطعا همين‌طور است. خوشبختانه در مجلس فعلي، مجتهد و صاحب‌نظر زياد داريم. ما جلسه‌هاي زيادي برگزار كرده‌ايم و جمع‌بندي خوبي هم داشته‌ايم. از بانك‌مركزي آمده‌اند، وزارت اطلاعات و حتي قوه قضاييه و در نهايت ما به‌ جمع‌بندي خيلي خوبي در مورد بازاريابي شبكه‌اي رسيده‌ايم.

 در جمع‌بندي خوبي كه اشاره مي‌كنيد، چه تصويري مي‌شود در مورد آينده بازاريابي شبكه‌اي ترسيم كرد.

 - من مايلم به صراحت اعلام كنم كه ما هرگز مخالف فعاليت بازاريابي شبكه‌اي نبوده‌ايم. جلسات ما هم هرگز براساس مخالفت با اصل آن برگزار نشده است ما قصد داريم بازاريابي شبكه‌اي را قانونمند كنيم. ما مي‌دانيم چه مي‌خواهيم و بر اساس آن حركت خواهيم كرد.

 در مورد آينده اين شركت‌ها چطور؟ آيا برنامه خاصي خواهيد داشت؟

 بله. بر اساس قانون، شركت‌هاي خارجي هم مي‌توانند در ايران شعبه داشته باشند. به اين شرط كه اول بر اساس جذب افراد و توسعه هندسي، پورسانت دريافت نكنند. دوم، كالا نبايد اجباري فروخته شود و سوم: كالا بايد با ارزش ذاتي خريد و فروش شود.

 پس اگر در شبكه‌اي سكه داد و ستد شد، مشكلي نخواهد داشت؟

 - به شرطي كه سكه معادل ارزشي كه دارد دادوستد شود. در غير اين صورت قطعا غيرقانوني خواهد بود. ضمن اينكه پورسانت‌ها، در قبال فروش سكه پرداخت شود نه در قبال توسعه هندسي افراد.

 پس آن وقت، با حضور شركت‌هاي خارجي در ايران مخالفتي نخواهيد داشت؟

  اگر قوانين ما را بپذيرند، مشكلي نخواهيم داشت.

 در طرح شما، شبكه‌ها بايد زيرنظر كدام نهاد و سازمان فعاليت كنند؟

 از نظر توزيع كالا، بايد زير نظر وزارت بازرگاني باشند و از نظر فعاليت‌هاي مالي، بايد با بانك مركزي هماهنگ شوند.

 اگر تخلفي صورت گرفت، چه برخوردي خواهيد كرد؟

 يادتان باشد، طرح ما بر اساس بند <ز> ماده يك قانون جريان اخلال‌گران اقتصادي خواهد بود. يعني متخلفين اين قانون، اخلال‌گر اقتصادي شناخته خواهند شد. مي‌دانيد كه مجازات‌هاي سنگين براي اخلال‌گران اقتصادي درنظر مي‌گيرند.

 چه زماني نهايي مي‌شود و از كي اجرا خواهد شد؟

 ما در كميسيون مربوطه، اين طرح را تصويب كرده‌ايم. قرار است به زودي در صحن علني مطرح شود. به طرح، قيد يك فوريتي داده‌اند و البته من قصد دارم با هيات رييسه مذاكره كنم تا هرچه زودتر بررسي شود. مي‌دانيد كه چند پرونده بزرگ در قوه قضاييه تشكيل شده اما به نوعي هنوز نمي‌دانند با آن چه كنند. در هر صورت ما مايليم كه طرح را هرچه زودتر تصويب كنيم.

 آقاي كاتوزيان، نام شما با چند جنجال در اقتصاد ايران گره خورده است. به‌جز بازاريابي شبكه‌‌اي، همه با شنيدن نام ترك سل، تاوو يا ال- 90، ياد شما و دوستانتان مي‌‌افتند. مي‌خواهيد كمي از مثلا ترك سل بگوييد؟

 - بله، قطعا. چيزي را كه شما به عنوان جنجال‌ از آن ياد مي‌كنيد من به عنوان يك مدال بر سينه‌ام مي‌زنم. در موردش توضيح مي‌دهم تا ببينم، مطبوعات با اين مدال چه مي‌كنند. از بحث ترك‌سل آغاز مي‌كنم.

 بعد از روي كار آمدن مجلس هفتم، ما نگراني داشتيم كه به دليل حساسيت شبكه موبايل، مديريت پروژه، دست ايراني‌ها باشد. اين روند در هيچ كجاي دنيا مرسوم نيست كه مديريت پروژه‌اي به اين بزرگي را به خارجي‌ها بدهند. بحث ايجاد فضا براي واگذاري 15ميليون خط موبايل است. به نظر ما اين كه يك شركت خارجي چنين پروژه‌اي را مديريت كند، تقريبا فرقي با اشغال نظامي ندارد.مخابرات، نبض ارتباطي هر كشوري است و ما به شدت نگران اين بوديم كه خارجي‌ها، همزمان مخابرات و فرودگاه‌هاي ما را در مديريت خود داشته باشند.گذشته از آن احساس كرديم كه در جريان برگزاري مناقصه‌هاي ترك‌سل و تاو، اصلا به قانون حداكثر استفاده از توان مهندسي داخلي توجهي نشده و در حالي كه ايراني‌ها توانايي اجرايي اين پروژه را دارند، چرا بايد از خارجي‌ها استفاده كنيم.

 ما تاكيد كرديم كه در جريان اين پروژه‌ها، از توان داخلي، بيشترين استفاده را ببرند و بر همين اساس در كميسيون مشتركي كه تشكيل شد، تصميم گرفتيم كه سهم طرف ايراني 51درصد باشد و سهم طرف خارجي 49درصد.اين مصوبه را به شوراي نگهبان فرستاديم و آن جا هم، دو مورد كوچكش اصلاح شد.

 اما ظاهرا اجراي همين مصوبه به مشكل خورد؟

 احساس من اين است كه طرف تركيه، برخوردهاي نامناسبي كرد. پولي را كه بايد پرداخت مي‌كرد به حساب نريخت. تعلل مي‌كرد و كجدار و مريز راه مي‌رفت.حتي اين اجازه را به خودش مي‌داد كه در مورد شركاي داخلي هم اظهارنظر كند. در هر صورت ما فشار آورديم كه مصوبه مجلس هفتم عملياتي شود. اما اخيرا شايع شده است كه طرف خارجي قرارداد، خودش را كنار كشيده است.

 اگر اين طور باشد، طرف دوم جايگزين شريك تركيه‌اي خواهد شد، اين طور نيست؟

 ظاهرا بايد همين طور باشد.

 يك شركت انگليسي؟

  نه يك شركت آفريقايي.

 كه شركاي اصلي‌اش انگليسي هستند؟

 بله. فكر مي‌كنم از نظر كاري، با انگليسي‌ها خيلي ارتباط دارد.

 آيا از ترك‌سل به خاطر فسخ قرارداد يا تعلل در اجراي توافقنامه خسارت خواهيد گرفت؟

 بايد ديد در متن توافقنامه چه چيزي گنجانده شده است. در مورد جايگزيني هم، احتمالا در مناقصه، اول پيش‌بيني شده است اما شايد لازم باشد كه مناقصه دوباره برگزار شود. البته اگر ترك‌سل واقعا كنار كشيده باشد.

 البته يادم هست كه وزير قبلي ارتباطات گفته بود كه بايد مناقصه، دوباره برگزار شود.

 آيا پروژه‌هاي ديگري به جز ترك‌سل وجود دارد كه نياز به بازنگري و اصلاح دارد؟

 بله. خيلي زياد. كاري كه ما كرده‌ايم اين است كه همه كميسيون‌ها، قراردادهاي خارجي را در حوزه‌هاي خودشان يك بار ديگر بازنگري كنند. در حوزه پتروشيمي قراردادهاي زيادي داريم.

 با چه رويكردي قراردادهاي خارجي را بازنگري و مطالعه مي‌كنيد؟

 با اين نگاه كه ما قانون استفاده از توان مهندسي داخلي را تصويب كرده‌ايم اما به آن عمل نمي‌كنيم. احساس مي‌كنيم، دولت قبلي به اين قوانين بي‌توجهي بوده است. با اين حال فقط قراردادهايي را تحت فشار گذاشته‌ايم كه جنبه‌هاي مهم اجتماعي، اقتصادي و امنيتي داشته‌اند. مثل، اپراتور دوم و فرودگاه امام. با اين حال كميسيون‌ها سخت در حال مطالعه روي قراردادها هستند.

 آقاي كاتوزيان، موضع‌گيري‌هاي شما را در بورس همه دنبال مي‌كنند به نوعي شما را يك <آلارم> و يك چراغ مي‌دانند كه ديدگاه‌هاي او و دوستانش مي‌تواند بر شاخص تاثيرگذار باشد. با اين مقدمه آيا مي‌توانيد وضعيت فعلي صنعت را تشريح كنيد؟

 من بايد به يك چيز اشاره كنم. اگر كاري از ناحيه من و دوستانم صورت مي‌گيرد، نبايد آن را به حساب مخالفت ما با سرمايه‌گذاري، گذاشت. اگر دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه ما در راستاي منافع بلندمدت سهامداران حركت مي‌كنيم.

 متاسفانه در بورس، ما شاهد افت پيوسته شاخص قيمت سهام در بخش صنعت بوده‌ايم، تا آنجا كه اطلاع دارم، سهام شركت‌هاي صنعتي، افت قابل ملاحظه‌اي داشته است.

 اما يادمان باشد كه در بورس عوامل مختلفي در دو دسته عوامل سيستماتيك و غيرسيستماتيك جاي مي‌گيرند و مي‌توانند بر قيمت سهام تاثيرگذار باشند.

 در هر دو دسته قطعا عوامل زيادي وجود دارد كه من به آن نمي‌پردازم. اما اگر وضعيت صنعت كشور را در زمينه سودآوري بخواهم تشريح كنم، بايد بگويم كه چون صنعت قدرتمندي نداريم، احتمال سودآوري پيوسته هم نخواهيم داشت. صنعت ما متاسفانه متزلزل نشان داده و اسير بي‌ثباتي قوانين است. سوءمديريت در صنعت ما موج مي‌زند و هزينه‌ها در آن بسيار بالا رفته است. پس با اين وضعيت، آيا كسي مي‌تواند انتظار سودآوري پيوسته از اين صنعت داشته باشد؟

 اما بخشي از سقوط قيمت ها به نوع برخورد مجلس با لوايح و طرح هاي سرمايه گذاري‌ بر مي گردد.

 بله، اگر بخواهم منصفانه به اين سوال پاسخ بدهم بايد آن را اول تاييد كنم و بعد در تكميل آن اشاره كنم به اين نكته كه اگر در مجلس ششم هم اين سوال را مي‌پرسيديد مصداق داشت.مي‌خواهم بگويم كه فرقي نمي‌كند كه مجلس دست آبادگران باشد يا مشاركتي‌ها. متاسفانه عقايد و نگاه‌ها از يك آبشخور، آب نمي‌خورند.

 اما اين خيلي عجيب است. مشاركت كه مجلس را در دست داشت، با موانعي در قوه قضاييه و ديگر اركان حكومت روبه‌رو بود. اما آبادگران الان همان تفكري را دارند كه در دولت وجود دارد و همين طور در قوه قضاييه.

 نه، من اين حرف را قبول ندارم شما كي به ياد داريد كه يك مجلس چهار كانديداي معرفي شده از سوي رييس جمهوري را رد كند، به قول شما اين هم خودش يك آلارم است. يك نشانه و يك پيام.اين نشان مي‌دهد كه در مجلس، يكدستي به آن معني كه شما مي‌گوييد، وجود ندارد خود رييس جمهور هم اين را مي‌داند. اما يك بخش از اظهارات شما را قبول دارم. در مجموع،‌ اينكه ما به دستاوردهاي يكديگر احترام نمي‌گذاريم، به يك رويه واحد اعتقاد نداريم و برنامه‌هايي كه تاكنون تدوين كرده‌ايم، كلي بوده و ضمانت اجرايي نداشته است.

 باور كنيد، چشم به هم بزنيم، دولت احمدي‌نژاد هم به پايان مي‌رسد و دولت بعدي كه روي كار بيايد قطعا رويه را تغيير خواهد داد. من هم مثل شما معتقدم، اين روند خوب نيست و دليل آن هم به اين برمي‌گردد كه برنامه‌هاي ما خيلي كلي بوده‌اند. مثلا همين سند چشم‌انداز.اين سند خيلي ارزشمند است اما درست مثل اين مي‌ماند كه شما بگوييد، روزنامه خوب است كه بزرگ شود. حالا براي اجراي اين سياست هر كسي سليقه‌اي دارد و چون اصول اجرايي در آن تبيين نشده است، مديران هر كدام به سويي حركت مي‌كنند.

 از كميسيون صنايع و معادن چه خبر؟

 در كميسيون صنايع اول بحث تحقق و تفحص از خودروسازي را داريم مي‌دانيد بحث خودروسازي از بحث‌‌هاي پرمساله است.به عقيده ما جدي‌ترين مخالفان خودروسازان هم مردمند، يعني اگر با مردم صحبت كنيد، جدي‌ترين ايرادها از جانب مردم مطرح مي‌شود. در بحث تحقيق و تفحص‌‌ها پيگير موضوع هستيم و هدف‌مان اين نيست كه خودروسازها را تحت فشار بگذريم، مچ‌گيري هم نيست، هدف پيدا كردن عيوب و رفع آن است.

 متاسفانه مناسبات غلطي در سال‌هاي گذشته به وجود آمده و اين مناسبات باعث شده كه خودروسازها، به سمت و سويي بروند كه شاهد كاهش قيمت نيستيم، شاهد رشد كيفيت هم نيستيم.

 اين موارد را به عنوان اصلي‌ترين موارد بحث تحقيق و تفحص دنبال مي‌كنيم.تحقيق و تفحص ديگري هم كه در پيش است، در كميسيون‌ هم راي آورده و به زودي در صحن علني مطرح خواهد شد، موضوع تحقيق و تفحص از دخانيات است.شركت دخانيات از شركت‌هايي است كه سي‌وچند مدير عوض كرده است. از اين سي‌وچند مدير شايد 26 يا 27 مدير به زندان افتاده‌اند. اين نشان مي‌دهد كه اين صنعت از قبل از انقلاب دچار مشكل بوده است.بازار سيگار ويژگي‌هاي خاصي را دارد.اول اينكه تمام دادوستدهاي سيگار نقدي است. ايراني‌ها در طول سال 65ميليارد نخ سيگار مصرف‌ مي‌كنند.از اين 65ميليارد نخ سيگار، 20ميليارد را خودمان مي‌توانيم توليد كنيم، 40ميليارد را وارد مي‌كنيم كه همين واردات گلوگاه اصلي فساد است.به نظرم بازار سيگار ما، اسير مافيايي شده است كه قطعا در خارج از كشور ريشه دارد.گروه‌هاي مختلف براي اينكه محصولات خود را وارد بازار ايران كنند، گاهي وقت‌ها از روش‌هاي غيرمتعارف استفاده مي‌كنند و روش‌هاي غيرمتعارف گاهي سبب مي‌شود كه مديريت‌ها آلوده شوند كه چنين چيزي به مدير عامل دخانيات اخيرا نسبت داده شد.

 اتهام ايشان چه بود؟

 اين‌طور كه ما شنيديم، مقداري بريز و  بپاش‌هايي بوده كه قوه  قضاييه بايد بررسي كند.

 تامين مالي تبليغات يك كانديدا؟

 اين بحث‌ها مطرح شد، نمي‌دانم چقدر صحت دارد اطلاعات من غيررسمي است، اجازه بدهيد عنوان نكنم.در هر صورت بازار ايران چيزي حدود 1000ميليارد تومان گردش مالي دارد كه كم نيست و البته تمام معاملات اين بازار نقدي است. كسي كه سيگار مي‌خرد پول نقد مي‌دهد از همين جا بگيريد تا بنكدار اصلي‌اش تمام نقدي است و جالب اين جا است كه در همه جا قيمت آن يكي است.كنترل عجيبي روي آن وجود دارد كه يك بخشش به آنهايي كه وارد مي‌كنند برمي‌گردد و يك بخش به خود توليدكننده‌‌ها، ظاهرا سازماندهي عريض و طويل معضلي هست كه بخشي از آن را مي‌شود ديد و بخشي از آن را نه.

 البته موضوع كيفيت هم از سوالاتي است كه در تحقيق مطرح خواهد شد . ديگر چه برنامه‌هايي  داريد؟

 كميسيون صنايع، كميته‌هاي متعدد دارد كه اين كميته‌ها فعالند با صنايع و با معادن و مخابرات مرتب كه جلسه دارند، بازديد‌هاي متعددي از كارخانجات داخل داشتيم.مشكلات صنعتگران را تجزيه تحليل كرديم كه تا آن جا كه مي‌توانيم كمك كنيم.يكي از فعاليت‌هايي كه كميسيون صنايع دنبال كرد، طرح رفع موانع توليد بود كه كار زيادي روي آن انجام داديم و البته بحث‌ تثبيت قيمت‌ها بود كه كار كرديم و موضوعاتي از اين دست كه خيلي بود.خودم در آينده دو موضوع را پيگيري مي‌كنم. يكي موضوع قانون جامع ضدانحصار است كه دنبال تدوين آن هستم. يكي ديگر قانون جامع ضد فساد اقتصادي.

 البته قبلا ضد تراست مطرح بود؟

مطرح بوده ولي، به جايي نرسيده چون پيگيري نشد. اين قانون كه تضمين كننده شرايط منصفانه در بازار رقابتي است، اگر اين قانون را بتوانيم خوب تنظيم كنيم، به بخش خصوصي خودمان كمك بزرگي خواهيم

كرد.شايد تا يك ماه ديگر طرحش را آماده كنيم.

منبع روزنامه دنیای اقتصاد ۲۶ شهریور

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم شهریور 1384ساعت 9:35  توسط H_Taj  | 

مثبت بينديشيم. مثبت بگوييم

نحوه تکلم انسانها بيانگر نحوه تفکر آنهاست.مثبت بينديشيم و مثبت بگوييم تا انرژی مثبت خود را به ديگران منتقل کنيم.

 نگوييم

 بگوييم

 ببخشيد مزاحمتون شدم

ازاينکه وقتتون رودراختيارم گذاشتيدممنون

 هيچ وقت ياد نميگيری

 طول ميکشه تا ياد بگيری

 مشکل دارم

 مساله دارم

 مساله به تو ربطی نداره

 مساله رو خودم حل ميکنم

 خسته نباشيد

شاد و پر انرژی باشيد 

 دچار ياس شدم

 اين کار را بعدا انجام ميدهم

 ای کاش ميشد

 صد در صد خواهد شد

 ان شا الله موفق ميشوی

  ان شا الله حتما موفق ميشوی

 خوب هستم

 عالی هستم

منبع کوئست شهسوار

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم شهریور 1384ساعت 11:49  توسط H_Taj  | 

جملات طلايی

چند جمله طلايی:

- اغلب چيزهايی که مردم نگران آنها هستند مواردی است که هيچوقت قرار نيست اتفاق بيفتد.

-اگر حقيقتا  معتقديد که ميتوانيد يا نميتوانيد در هرصورت حق با شماست.

-در انتخاب شريک تجاری ات کسی را برگزين که در نقطه ضعفهايت قوی باشد.

-خواستن توانستن است؛ بخواهيد به دست آوريد.

                      *                           *                             *

چند روزپيش وقتی داشتم سايت V-team  را ميخواندم به خبر جالبی برخوردم.مجمع جهانی ليدرشیپ باحضور برترين ليدرهای کمپانی درکشورمالزی برگزارشد.دراين نشست  ۲۵تن از برترين ليدرهای جهانی حضورداشتند.نکته جالبی که توجه من را به خوD8جلب کرد حضور دو ايرانی در اين جمع بود که اسامی آنها برای همه کوئستی ها آشناست.رديف  ۲۲و۲۵  رادرانتهای اين ليست را مشاهده کنيد.

20.
Rudy Susanto Indonesia
21.
Willie Martinez UAE
22.
Poorya Montaseri Iran
23.
Onggy Hianata Indonesia
24.
Raju Tilija Nepal / Hongkong
25.
Farshid Rahimkhani Iran
II

منبع کوئست شهسوار
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم شهریور 1384ساعت 11:47  توسط H_Taj  | 

متن ارسال شده از طریقCRF به شرکت GQI و پاسخ ارسالی شرکت به بنده در مورد مشکلات حقوقی در ایران:

Hello

I write this letter from some of my friends which are in this business in IRAN(NetworkMarketing).

My name is Alireza M. and my TCO is HU313878

I am from IRAN and I member to GQI at  May 2005 and  my balance are 3 at  left  and 1 at right.

Business for GQI in IRAN very very tiresome so that it has encountered lots of law enforcements same as government of court of justice opposed and government and other ruling from court of justice in IRAN is opposed the Gold Quest International Company. However specially KEYHAN Newspaper and other newspapers publish bad news about violation of GQI company in IRAN.!!!!

Please help me and my other friends for this big problem in IRAN.

I have two suggestions :

Please send lawyer of GQI in IRAN and follow up this problem and salvation all active

network marketers persons and support us at GQI in IRAN.

Other proposal is closed all activity at GQI in IRAN from company.!!!!!!!!!

Certainly to do this part of proposal create lots of  new problems for all network marketers in IRAN.

Please send back my answer soon.

Thank you.

 

سلام

بنده این نامه را از طرف جمعی از دوستان که در ایران مشغول به فعالیت در تجارت بازاریابی شبکه ای هستیم برای شما ارسال میکنم. بنده علیرضا م. و TCO بنده هم HU313878  میباشد.اهل ایرانم. در ماه May سال جاری(2005) عضو شرکت
Quest International شده ام و تعادل من 3 در چپ و 1 در راست می باشد.

در ایران تجارت برای شرکتGQI بسیار خسته کننده شده که مخالفتهای زیاد قانونی مثل مخالفت دستگاه قضایی و دولت و صدور احکام صادره از دستگاه قضایی در ایران در مخالفت با شرکت گلدکوئست اینترنشنال از عوامل آن می باشد.

به هرحال مخصوصاً روزنامه کیهان و دیگر روزنامه ها اخباری راجع به تخلف شرکت GQI در ایران را انتشار می دهند.

بنده دو پیشنهاد دارم:

لطفا یک وکیل از طرف شرکت GQI به ایران ارسال کرده تا این مسئله را پیگیری نموده و مشکل تمامی افراد بازاریاب فعال در ایران را حل نماید.

طرح پیشنهادی دوم بنده این است که تمامی فعالیت شرکت  GQI در ایران از طرف کمپانی تعطیل شود.!!!!!!!

البته عمل به این بخش از طرح پیشنهادی مشکلات جدید زیادی را برای تمامی بازاریابهای داخل ایران ایجاد می نماید.

لطفا پاسخ بنده را در اسرع وقت ارسال فرمائید.

متشکرم

--------------------------------------------------------------------------------------------

Reply: [Eva_1], [Monday, August 15, 2005, 4:36:04 PM]

We are aware of the issues and the Company is looking into them.  Please be assured that we are committed and willing to work with the Iranian government and we will keep you all updated.  We are also working closely with the Iran government and are delivering products through our office in Iran and we are looking at making investments in Iran.  In the meantime, please focus on your goals and keep your commitment

.

پاسخ از Eva روز دوشنبه مورخ15 آگوست 2005 مصادف با 24 مرداد 1384 ساعت13 بوقت ایران

ما از موضوع اطلاع داشته و شرکت به این مورد توجه دارد.خواهشمندیم که مطمئن باشید ما متعهد شدیم و مایل به همکاری با دولت ایران هستیم و ما شما را حفاظت خواهیم کرد.

ما همچنین بدقت کار با دولت ایران و آزاد کردن محصولات بواسطه دفتر نمایندگی شرکت در ایران و سرمایه گذاری در ایران را دنبال می کنیم.در ضمن خواهشمندیم که شما بر روی اهداف و تعهدات خودتان توجه و تمرکز نمائید.

منبع

متن ارسال شده از طریقCRF به شرکت GQI و پاسخ ارسالی شرکت به بنده در مورد مشکلات حقوقی در ایران:

Hello

I write this letter from some of my friends which are in this business in IRAN(NetworkMarketing).

My name is Alireza M. and my TCO is HU313878

I am from IRAN and I member to GQI at  May 2005 and  my balance are 3 at  left  and 1 at right.

Business for GQI in IRAN very very tiresome so that it has encountered lots of law enforcements same as government of court of justice opposed and government and other ruling from court of justice in IRAN is opposed the Gold Quest International Company. However specially KEYHAN Newspaper and other newspapers publish bad news about violation of GQI company in IRAN.!!!!

Please help me and my other friends for this big problem in IRAN.

I have two suggestions :

Please send lawyer of GQI in IRAN and follow up this problem and salvation all active

network marketers persons and support us at GQI in IRAN.

Other proposal is closed all activity at GQI in IRAN from company.!!!!!!!!!

Certainly to do this part of proposal create lots of  new problems for all network marketers in IRAN.

Please send back my answer soon.

Thank you.

 

سلام

بنده این نامه را از طرف جمعی از دوستان که در ایران مشغول به فعالیت در تجارت بازاریابی شبکه ای هستیم برای شما ارسال میکنم. بنده علیرضا م. و TCO بنده هم HU313878  میباشد.اهل ایرانم. در ماه May سال جاری(2005) عضو شرکت
Quest International شده ام و تعادل من 3 در چپ و 1 در راست می باشد.

در ایران تجارت برای شرکتGQI بسیار خسته کننده شده که مخالفتهای زیاد قانونی مثل مخالفت دستگاه قضایی و دولت و صدور احکام صادره از دستگاه قضایی در ایران در مخالفت با شرکت گلدکوئست اینترنشنال از عوامل آن می باشد.

به هرحال مخصوصاً روزنامه کیهان و دیگر روزنامه ها اخباری راجع به تخلف شرکت GQI در ایران را انتشار می دهند.

بنده دو پیشنهاد دارم:

لطفا یک وکیل از طرف شرکت GQI به ایران ارسال کرده تا این مسئله را پیگیری نموده و مشکل تمامی افراد بازاریاب فعال در ایران را حل نماید.

طرح پیشنهادی دوم بنده این است که تمامی فعالیت شرکت  GQI در ایران از طرف کمپانی تعطیل شود.!!!!!!!

البته عمل به این بخش از طرح پیشنهادی مشکلات جدید زیادی را برای تمامی بازاریابهای داخل ایران ایجاد می نماید.

لطفا پاسخ بنده را در اسرع وقت ارسال فرمائید.

متشکرم

--------------------------------------------------------------------------------------------

Reply: [Eva_1], [Monday, August 15, 2005, 4:36:04 PM]

We are aware of the issues and the Company is looking into them.  Please be assured that we are committed and willing to work with the Iranian government and we will keep you all updated.  We are also working closely with the Iran government and are delivering products through our office in Iran and we are looking at making investments in Iran.  In the meantime, please focus on your goals and keep your commitment

.

پاسخ از Eva روز دوشنبه مورخ15 آگوست 2005 مصادف با 24 مرداد 1384 ساعت13 بوقت ایران

ما از موضوع اطلاع داشته و شرکت به این مورد توجه دارد.خواهشمندیم که مطمئن باشید ما متعهد شدیم و مایل به همکاری با دولت ایران هستیم و ما شما را حفاظت خواهیم کرد.

ما همچنین بدقت کار با دولت ایران و آزاد کردن محصولات بواسطه دفتر نمایندگی شرکت در ایران و سرمایه گذاری در ایران را دنبال می کنیم.در ضمن خواهشمندیم که شما بر روی اهداف و تعهدات خودتان توجه و تمرکز نمائید.

متن ارسال شده از طریقCRF به شرکت GQI و پاسخ ارسالی شرکت به بنده در مورد مشکلات حقوقی در ایران:

Hello

I write this letter from some of my friends which are in this business in IRAN(NetworkMarketing).

My name is Alireza M. and my TCO is HU313878

I am from IRAN and I member to GQI at  May 2005 and  my balance are 3 at  left  and 1 at right.

Business for GQI in IRAN very very tiresome so that it has encountered lots of law enforcements same as government of court of justice opposed and government and other ruling from court of justice in IRAN is opposed the Gold Quest International Company. However specially KEYHAN Newspaper and other newspapers publish bad news about violation of GQI company in IRAN.!!!!

Please help me and my other friends for this big problem in IRAN.

I have two suggestions :

Please send lawyer of GQI in IRAN and follow up this problem and salvation all active

network marketers persons and support us at GQI in IRAN.

Other proposal is closed all activity at GQI in IRAN from company.!!!!!!!!!

Certainly to do this part of proposal create lots of  new problems for all network marketers in IRAN.

Please send back my answer soon.

Thank you.

 

سلام

بنده این نامه را از طرف جمعی از دوستان که در ایران مشغول به فعالیت در تجارت بازاریابی شبکه ای هستیم برای شما ارسال میکنم. بنده علیرضا م. و TCO بنده هم HU313878  میباشد.اهل ایرانم. در ماه May سال جاری(2005) عضو شرکت
Quest International شده ام و تعادل من 3 در چپ و 1 در راست می باشد.

در ایران تجارت برای شرکتGQI بسیار خسته کننده شده که مخالفتهای زیاد قانونی مثل مخالفت دستگاه قضایی و دولت و صدور احکام صادره از دستگاه قضایی در ایران در مخالفت با شرکت گلدکوئست اینترنشنال از عوامل آن می باشد.

به هرحال مخصوصاً روزنامه کیهان و دیگر روزنامه ها اخباری راجع به تخلف شرکت GQI در ایران را انتشار می دهند.

بنده دو پیشنهاد دارم:

لطفا یک وکیل از طرف شرکت GQI به ایران ارسال کرده تا این مسئله را پیگیری نموده و مشکل تمامی افراد بازاریاب فعال در ایران را حل نماید.

طرح پیشنهادی دوم بنده این است که تمامی فعالیت شرکت  GQI در ایران از طرف کمپانی تعطیل شود.!!!!!!!

البته عمل به این بخش از طرح پیشنهادی مشکلات جدید زیادی را برای تمامی بازاریابهای داخل ایران ایجاد می نماید.

لطفا پاسخ بنده را در اسرع وقت ارسال فرمائید.

متشکرم

--------------------------------------------------------------------------------------------

Reply: [Eva_1], [Monday, August 15, 2005, 4:36:04 PM]

We are aware of the issues and the Company is looking into them.  Please be assured that we are committed and willing to work with the Iranian government and we will keep you all updated.  We are also working closely with the Iran government and are delivering products through our office in Iran and we are looking at making investments in Iran.  In the meantime, please focus on your goals and keep your commitment

.

پاسخ از Eva روز دوشنبه مورخ15 آگوست 2005 مصادف با 24 مرداد 1384 ساعت13 بوقت ایران

ما از موضوع اطلاع داشته و شرکت به این مورد توجه دارد.خواهشمندیم که مطمئن باشید ما متعهد شدیم و مایل به همکاری با دولت ایران هستیم و ما شما را حفاظت خواهیم کرد.

ما همچنین بدقت کار با دولت ایران و آزاد کردن محصولات بواسطه دفتر نمایندگی شرکت در ایران و سرمایه گذاری در ایران را دنبال می کنیم.در ضمن خواهشمندیم که شما بر روی اهداف و تعهدات خودتان توجه و تمرکز نمائید.

منبع : questopen.persianblog.com
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم شهریور 1384ساعت 11:16  توسط H_Taj  | 

بازاریابی شبکه ای و فرهنگ سازی

بازاریابی شبکه ای تنها حرفه ای است که به افراد می آموزد چگونه توانائی های خود را باور کنند و موفقیت را با تمام وجود لمس کنند و آنچه عایدشان می شود را حاصل تلاش خود بدانند . بازاریابی شبکه ای به فرد می آموزد که صداقت را سرلوحۀ کار خود قرار دهد و از کار خود لذت ببرد و هدفش را کمک کردن به دیگران قرار دهد .

 

http://amirazadi.bravejournal.com

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم شهریور 1384ساعت 20:22  توسط H_Taj  | 

يك وكيل دادگستري به عنوان نماينده شركت گلدكوئست در ايران معرفي شد.

تاريخ: چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۴
منبع: خبرگزاري فارس

يادداشت: معاون اول دادستان كل كشور گفت: پس از خروج نماينده سابق شركت گلدكوئست از ايران اين شركت يك وكيل دادگستري را به عنوان نماينده خود به دستگاه قضايي معرفي كرد.

يك وكيل دادگستري به عنوان نماينده شركت گلدكوئست در ايران معرفي شد.

خبرگزاري فارس: معاون اول دادستان كل كشور گفت: پس از خروج نماينده سابق شركت گلدكوئست از ايران اين شركت يك وكيل دادگستري را به عنوان نماينده خود به دستگاه قضايي معرفي كرد.
محمدجعفر منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: پس از خروج نماينده سابق شركت گلدكوئيست از ايران اين شركت جهت ادامه روند اخذ رضايت شاكيان ايراني اقدام به بستن قراردادي با يكي از وكلاي دادگستري نمود كه هم اكنون اين وكيل به عنوان نماينده شركت گلدكوئيست در ايران فعاليت خواهد داشت.
منتظري در پاسخ به سوالي در خصوص چگونگي صدور حكم جلب نماينده سابق گلدكوئست و بستن دفتر وي در تهران گفت: حكم جلب نماينده سابق شركت گلدكوئست به زودي صادر خواهد شد و دفتر اين شركت در تهران نيز تعطيل مي شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس بر مبناي توافق شركت گلدكوئست و اين وكيل دادگستري وي به عنوان نماينده شركت گلدكوئست در ايران فعاليت خواهد كرد كه براي فعاليت خود ساعتي يك صد دلار به عنوان دستمزد درخواست كرده است .

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم شهریور 1384ساعت 10:27  توسط H_Taj  | 

وکیشن چیست؟

دنیای شگفت انگیز و رویایی مسافرت و تعطیلات

 

تنها برای لحظه ای به تصور تعطیلات خود در سواحل فلوریدا یا در پاریس و یا بانکوک بپردازید.تعطیلات عالی و سحر انگیز همراه با کسانی که دوستشان می دارید.همه ما آرزوهایی داریم که هیچگاه به حقیقت نپیوسته است.تصور کنید که رویای زیبای تعطیلات به واقعیت می پیوندد. و نه تنها یک بار بلکه هر سال

رویایتان به حقیقت می پیوندد:

شاید برای بسیاری از ما ، مسافرت به نقاط دیدنی دنیا ، پاریس عروس شهرهای جهان ، رم پایتخت معماری ، سواحل فلوریدا ،آفریقا سرزمین حیات وحش ، اهرام مصر و .... یک آرزو بیشتر نباشد.چرا که با هزینه یک سفر خارجی ، می توان به راحتی یک آپارتمان خرید ! آیا می شود با هزینه مسافرت به شیراز یا اصفهان به یک سفر خارجی رفت؟؟؟    بله  شرکت کوئست وکیشن با ارائه یک راه حل ، راه را برای تحقق رویاهایمان میسر کرد:

شرکت کوئست وکیشن

یکی دیگر از زیر مجموعه های شرکت کوئست اینترنشنال، شرکت کوئست وکیشن می باشد. خدمات این شرکت ارائه بیش از 4000 مکان توریستی ، هتل ، رسورت و قایقهای تفریحی در بیش از 100 کشور دنیا می باشد.

 

شما می توانید با خرید یکی از 3 تیپ عضویت ( تیپ A ، تیپ B و تیپ C ) به مدت 30 سال از خدمات عضویت در کوئست وکیشن برخوردار شوید.

خدمات عضویت :

1- امکان استفاده مجانی از کلیه خدمات هتل Elegance Court   که یک هتل 5 ستاره بسیار بسیار زیبا در بانکوک پایتخت تایلند می باشد.از امکانات این هتل می توان از زمین گلف ، پیست اسب سواری ، استخر ،سونا و ... نام برد.

 

2-امکان استفاده مجانی  از کلیه خدمات هتل Patong Tower واقع در بانکوک

 

3- امکان رزرو هتل و رسورت  در بیش از 100 کشور دنیا توسط شرکت RCI بزرگترین شرکت توریستی دنیا که دارای 40 دفتر و 54 ملیون مشترک در سرتاسر دنیا می باشد.از هر 10 جابه جایی در دنیا ، 8 جابه جایی توسط RCI صورت می گیرد.

شما فقط با پرداخت 200 دلار هزینه جابه جایی می توانید از خدمات RCI بهره مند شوید.

تیپهای عضویت

تیپ A : از خدمات عضویت به مدت 30 سال هر سال 2 هفته بهره مند می شوید.

تیپ B : از خدمات عضویت به مدت 30 سال هر سال 1 هفته بهره مند می شوید.

تیپ C : از خدمات عضویت به مدت 30 سال هر یک سال در میان 1 هفته بهره مند می شوید.

 

نکنه :

1-     در هر 3 تیپ عضویت ، جمعا 4 نفر می توانند از خدمات یاد شده استفاده نمایند.

2-     در صورت موافقت شما ، اشخاص دیگر (مثلا دوستان یا اقوام )نیز می توانند از خدمات عضویت شما ، به جای شما استفاده کنند.

3-     می توانید خدمات عضویت خود را کرایه دهید.

 

با تشكر از fireteam

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم شهریور 1384ساعت 13:5  توسط H_Taj  | 

متن ايميل ارسالي از كمپاني در تاريخ 13 آگوست را مي خوانيم .


افتخار داريم كه اعلام كنيم اولين سري از تلفن رايگان به كمپاني questnet براي پشتيباني از اعضاي خود در تله كام ( qicomm) يعني invoice و I connect راه اندازي شد . اولين دسته از شماره ها از طريق دفاتر نمايندگي اين شركت در دو كشور سوئد و امارات متحده عربي قابل دسترسي هستند و از طريق دفاتر نمايندگي مي توانند به قسمت پشتيباني شركت به رايگان تماس بگيرند .


شماره سوئد : 020790394


شماره امارات : 0800111


اين شماره ها از تاريخ 15 آگوست فعال خواهند بود . ما بزودي كشورهاي بيشتري را به اين ليست اضافه خواهيم نمود و مثل هميشه كوشش مي كنيم بهترين ها را ارائه دهيم .

 

 

شبكه Voyages Television

شرکت QI اقدام به راه اندازی تلوزيون کابلی با نام VTV نموده است.

اين شبکه تلوزيونی کابلی با هدف ترويج و بالا بردن شناخت راجع به صنعت نتورک مارکتينگ راه اندازی گرديده است.

اين شبکه در کشورهای تايوان ، هند ، چين و آمريکا قابل دستيابی است و در کشور تايوان بيش از ۷۰۰۰۰۰ و در کل جهان بيش از ۱۰ ميليون بيننده دارد .

در اين شبکه شما ميتوانيد با شرکتهايی نظير GQI ، QVI ، QF ، QI و ... آشنا شويد.

 

خرید جدید QVI

شرکت کوئست وکيشن پس از خريد الگانس کورت ، پاتونگ تاور و جزيره کوه سامی اقدام به خريد يک اقامتگاه جديد در تايلند به نام Sun-Soaked Phuket نموده است .

البته در آينده نزديک منتظر خريد اقامتگاه در جزاير مالی ، فيجی و کشور کامبوج باشيد .

با تشكر از B-Team

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم شهریور 1384ساعت 13:4  توسط H_Taj  | 

محصولات جدید

به مناسبت بعثت پیغمبر اسلام مجموعه Message Collection - Series I از طرف کمپانی ارائه شده که بدون شک یکی از ارزشمند ترین مجموعه هایی میباشد که تا بحال کمپانی عرضه کرده. مجموعه ای بینظیر از نبوت پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) شامل نازل شدن وحی بر محمد به عنوان پیغمبر خدا، تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به کعبه، حجرت پیغمبر از مکه به مدینه ، و جنگ بدر نماد قدرت مسلمین. قیمت این محصول ارزشمند تنها ۵۲۰ دلار میباشد.

همچنین  مجموعه Wonders of the World Gold and Silver Coins - Series II سکه نقره تاج محل به همراه سکه طلای اهرام ثلاثه دیگر محصول کمپانی با قیمت ۵۲۰ دلار میباشد.

 

Message Collection - Series I     Wonders of the World Gold and Silver Coins - Series II

با تشکر از کوئست یزد

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم شهریور 1384ساعت 12:51  توسط H_Taj  | 

جنگ جويان كوئست خود  قضاوت  كنيد آيا درست هست ذهن خودمان رو بخاطر يكسري خزعبلات كه از طرف روزنامه نگارهاي در پيتي كه حتي كوچك ترين اطلاعي در مورد كارما ندارند خسته كنيم و بازده كارييمان را تحت تاثير قرار دهيم  خوب اين روزنامه هم يك شاهد عيني از اين سخن خواهد بود.

 

بياييد با آجر هايي كه به سمتمان پرتاب ميكنن بنايي محكمتر بسازيم …..

 

درسته نمي توان جلوي وزيدن باد را گرفت ولي مي توان آسياب بادي ساخت....

 

اگر خواهان موفقيت هاي بزرگ در زندگي هستيد، ناچار بايد خود را براي شنيدن حرفهاي منفي آماده کنيد...

 

باتشکر کوست اراک و کوئست یزد

 

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم شهریور 1384ساعت 12:49  توسط H_Taj  | 

نامه سرگشاده يك معلم به احمدي نژاد

 



 
سایت خبری تحلیلی انتخاب: يك معلم و دبير فيزيك ساكن  همدان طي نامه اي سرگشاده به رئيس جمهور كه آن را براي "انتخاب" ارسال داشته، خواستار رسیدگی به حقوق معلمان شده است.

به گزارش "انتخاب" متن كامل اين نامه به شرح ذيل است:

ریاست محترم جمهوری جناب آقای احمدی نژاد!

طلیعه دولت جنابعالی با شعارزیبای "عدالت محوری" در امور اگر چهخوشایند خیلی ها نبود و بعضی نیز همچون نگارنده با صبغه ذهنی که ازعملکرد چند سال اخیر دولتها و تبعیضهایی که می بینیم ومی شنویم؛ با دیده تردید روبرو شد ؛ اما در 17 میلیون رای دهنده به شما نور امیدی برای بازگشت به ایده آلهای یک انقلاب اسطوره ایبود  و به حق مود تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و بسیاری ازاین خیل رای دهنده به شما بیشترین زجر دیده های این تبعیض ها یعنی معلمان بوده اند. آنانی که با مقایسه حقوقهای میلیونی بعضی نورچشمی ها حتی در میان خودشان؛ پاداش ها و اضافه کاری های نکرده ای که گاه از اصل حقوق کارمندان سازمان های دیگر فزونی می یابد به معنی واقعی کلمه چون شمع سوختند و نور علم افشاندند و ساختند و شان معلمی را پایمال شده دیدند.منکر تلاش دولتهای قبلی در افزایش حقوق معلمان نیستم و به جد معتقدم که شان معلمی با دریافت حقوق چند برابر ارتفاع نمی یابد  اما بر این باورم که کم بودن حقوق معلمان یکی از علل چندگانه آن است و این مجال کوتاه و فرصت جنابعالی مقتضای این سخن مفصل نیست. انشاء ا...وزیر آموزش و پرورش را که انتخاب کردید به عنوان یک مشاور جوان تفصیل موضوع را به ایشان منعکس خواهم نمود هر جند که تا کنون حتی در سطح روسای مناطق نیز گوش شنوایی  نه برای انتقادها بلکه برای پیشنهادات و  ندیده ام و اگر دیده ام فقط شنونده بوده اند نه مرد عمل. اما آنچه که اکنون باعث شد تا این کلام به محضر جنابعالی معروض شود آخرین بخشنامه وزارتی بود که امروز در مدرسه دیدم. همانطور که می دانید با تلاش دولت آقای خاتمی امسال و چند سال گذشته حقوق کادر آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی به طور ویژه و به منظور بهبود وضعیت نابهنجار موجود افزایش می یافت و به عنوان مثال در سال جاری قریب 30 درصد به دریافتی معلمان به خصوص در مناطق محروم افزوده شد و امروز با یک بخشنامه چیزی قریب 300000 ریال از حقوق همین معلمان در ماه و در سال با محاسبه پاداش مرخصی مناطق محروم و پاداش منطقه محروم ((که البته پیش از این حذف شده است) در حدود 6000000 ریال؛ با
خارج کردن مراکز بخشها از شمول نقاط محروم ؛ کاسته خواهد شد. مضاف بر این همکارانی  که به منظور استفاده از مزایای منطقه محروم در موقع بازنشستگی سال آخر خدمت خود را به این مناطق رفته اند 30 برابر ضرر خواهند کرد چرا که در محاسبه حقوق بازنشستگی آخرین حکم ملاک خواهد بود و اینان اکثراً به خاطر یک ماهه شهریور که این بخشنامه اعمال خواهد شد با حکم کمتری بازنشسته می شوند و از پاداش بازنشستگی شان 30 برابر این  کشور کم خواهد شد. اما چرا خود را مستحق این مزایا می دانیم؟

1- قریب به اتفاق معلمان این منطقه (بخش قهاوند شهرستان همدان)؛ غیر بومی و از شهرهای همدان و ملایر می باشند که ماهانه تقریباً به همین اندازه هزینه رفت و آمد می پردازند.
2- مرکز بخش فاقد امکانات زندگی مناسب (آب آشامیدنی سالم؛ بیمارستان و بهداشت و
...) می باشد.
3- بافت مرکز بخش کاملاً روستایی و با شریط اجتماعی روستا می باشد.

4- با همین شرایط و با وجود مزایای در نظر گرفته شده (که قرار است قطع شود) نیز بسیاری از معلمان خواهان انتقال از منطقه هستند؛ معلوم نیست از این پس با چه دلخوشی معلمین را باید به کار در مرکز بخش که اتفاقاً بیشترین مشکلات آموزشی و .... را در مدارس داراست امیدوار کرد.

5- با این حساب افزایش دریافتی معلمان این مناطق در سالجاری از تمام کارمندان دیگر دستگاه ها کمتر خواهد شد  از جنابعالی انتظار داریم که دستور توقف اجرای شتابزده این بخشنامه و تامل در آن را صادر فرمایید. خداوند به دولت مهرورزی جنابعالی توفیق خدمت به بندگان خوب خدا را عطا کند.

اسلامی راد، دبیر فیزیک، منطقه قهاوند شهرستان همدان

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم شهریور 1384ساعت 10:50  توسط H_Taj  | 

هر چه بگندد نمگش می زنند وای به روزی که بگندد دستگاه قضایی ایران

"كيهان "درواكنش به ادعاي يكي ازمسئولان قضايي كه مطبوعات را در مورد "دانشگاه تقلبي هاوايي "به فرافكني متهم كرده بود نوشت :

برخي از مديران دستگاه قضايي از دانشگاه تقلبي هاوايي، مدرك هاي قلابي گرفته اند

  سايت خبري تحليلي انتخاب : روزنامه كيهان در  " ستون گفت وشنود " شماره امروز دوشنبه درواكنش به ادعاي يكي ازمسئولان  دستگاه قضايي كه مطبوعات را در مورد  پيگيري ودرج اخبار "دانشگاه تقلبي  هاوايي "به فرافكني متهم كرده بود  نوشت :گفت: بالاخره داستان مدرك هاي جعلي دانشگاه تقلبي هاوايي به كجا كشيد؟گفتم: وقتي كيهان ماجراي اين مدرك هاي قلابي را افشا كرد رئيس دادگستري تهران قول پي گيري داد ولي دو هفته قبل دادگاه رسيدگي به اين پرونده به دلايل مشكوكي به تاخير افتاد و...گفت: ديروز رئيس يكي از مجتمع هاي قضايي اعلام كرد كه پرونده دانشگاه هاوايي اهميت چنداني ندارد و كار مطبوعات نيز يك فرافكني بوده است!گفتم: ولي اسنادي كه كيهان در اختيار دارد بسيار معتبر است و نشان مي دهد برخي از مديران دستگاه قضايي هم از اين دانشگاه تقلبي، مدرك هاي قلابي گرفته اند.ادامه...

  13 شهريور 1384   ساعت:05.14
سايت خبري تحليلي انتخاب : روزنامه كيهان در  " ستون گفت وشنود " شماره امروز دوشنبه درواكنش به ادعاي يكي ازمسئولان  دستگاه قضايي كه مطبوعات را در مورد  پيگيري ودرج اخبار "دانشگاه تقلبي  هاوايي "به فرافكني متهم كرده بود  نوشت :

گفت: بالاخره داستان مدرك هاي جعلي دانشگاه تقلبي هاوايي به كجا كشيد؟
گفتم: وقتي كيهان ماجراي اين مدرك هاي قلابي را افشا كرد رئيس دادگستري تهران قول پي گيري داد ولي دو هفته قبل دادگاه رسيدگي به اين پرونده به دلايل مشكوكي به تاخير افتاد و...
گفت: ديروز رئيس يكي از مجتمع هاي قضايي اعلام كرد كه پرونده دانشگاه هاوايي اهميت چنداني ندارد و كار مطبوعات نيز يك فرافكني بوده است!
گفتم: ولي اسنادي كه كيهان در اختيار دارد بسيار معتبر است و نشان مي دهد برخي از مديران دستگاه قضايي هم از اين دانشگاه تقلبي، مدرك هاي قلابي گرفته اند.
گفت: يعني قرار است دستگاه قضايي اين پرونده را ماست مالي كند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي را مامور كرده بودند گرگ درنده اي را كه به اهالي روستا حمله مي كرد، شكار كند و او هرچه تير شليك مي كرد به گرگ نمي خورد و فقط مقداري از پشم و پيلي حيوان درنده را به زمين مي ريخت، يكي از روستائيان با تعجب از او پرسيد؛ بالاخره ما نفهميديم توي تفنگت گلوله گذاشته اي يا داروي نظافت؟!

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم شهریور 1384ساعت 10:37  توسط H_Taj  | 

چند خبر و تحليل:

خبر اول که هفته ی پيش جنجال زيادی به پا کرد،تصويب طرح يک فوريتيه ممنوعيت فعاليت شرکت های هرمی و گلدکوئست در مجلس بود.در مورد اين خبر بايد بگويم که بر خلاف تبليغات شديد تلويزيون و مطبوعات اين به هيچ عنوان به معنای غير قانونی بودن کار نيست،بلکه اولا ثابت می کند که تا حالا هيچ قانونی بر ضد اين شرکت ها تصويب نشده بود و تمامی اراجيفی که در رابطه با غير قانونی بودن اين کار در رسانه ها و وبلاگ های مخالف گفته می شد بدون پايه و اساس بوده،ثانيا اکنون نيز تنها فوريت رسيدگی به اين طرح به تصويب رسيده و هنوز هيچ چيز مشخص نيست،حتی ممکن است که با رد اين طرح در مجلس کار برای هميشه از طرف مجلس قانونی اعلام شود.

    خبر دوم موافقت با عضويت ايران در سازمان تجارت جهانی(WTO)  است که با خبر اول رابطه ی زيادی دارد.همان طور که می دانيد کمپانی QI زير نظر WTO فعاليت می کند و در صورت پيوستن ايران به اين سازمان که پس از چندين سال تلاش محقق شده ديگر دولت ايران حق برخورد با کمپانی های تحت نظر سازمان از جمله QI را ندارد.البته دوستانی که به مسائل اقتصادی آگاهند بهتر می دانند که از زمان موافقت با پيوستن يک کشور به WTO تا زمانی که آن کشور بتواند قوانين خود را با قوانين تجارت جهانی سازگار کند بايد يک پروسه ی ۵ تا ۱۵ ساله طی شود،اما نکته ی مهم اين است که يکی از اين موارد همسان سازی قوانين قطعا قانونی اعلام کردن فعاليت شرکت های NWM در ايران است و تنها مصداق شناخته شده و به اثبات رسيده ی اين سيستم ها در ايران QI است.

    خبر سوم رد طرح یک فوریتی ممنوعیت فعالیت شرکت نتورکی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

..

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 17:6  توسط H_Taj  | 

زمان بندی

از افراد زیر مجموعه خود زمان کاری بگیرید... به افراد در آن زمانی که به شما می‌دهند، فشار بیاورید... اگر کسی می‌خواهد که فقط یک ساعت در روز وقت بگذارد، به او توضیح دهید که با این مقدار وقت گذاشتن، نمی‌تواند موفق شود اما او را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید. اجــازه دهید هر طور می‌خواهد زمـان‌بنـدی کند اما به او زمـان‌بنـدی را آموزش دهید.

دائماْ با بالاسری‌های خود در تماس باشید.از آنها راهنمایی بخواهید و کار را از آنها یاد بگیرید. حتماْ با ۲یا۳ نفر از بالاسری‌هایی که فعال هستند در ارتباط باشید.

هر چه داناتر شوی از دست دادن وقت برایت آزار‌دهنده‌تر است

به یاد داشته باش که امروز طلوع دیگری ندارد

 

goldquestiran.blogfa.com

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 16:58  توسط H_Taj  | 

علت سفر نماينده گلدكوئيست به خارج از كشور مسائل خانوادگي است.

علت سفر نماينده گلدكوئيست به خارج از كشور مسائل خانوادگي است.

خبرگزاري فارس: نماينده گلدكوئيست به دليل برخي مسائل خانوادگي ، به خارج از كشور سفر كرده‌است و به كشور باز خواهد گشت.


به گزارش خبرگزاري فارس، دفتر نمايندگي گلدكوئيست در ايران اعلام كرد: متواري شدن نماينده گلدكوئيست از ايران و دخل و تصرف در خسارت شاكيان درست نيست و نماينده گلدكوئيست در ايران در حال حاضر به دليل برخي مسائل خانوادگي در خارج از ايران بسر مي‌برد و بزودي به كشور باز خواهد گشت.

اين دفتر هرگونه تصرف در خسارت شاكيان از سوي وي را تكذيب كرد

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 16:39  توسط H_Taj  | 

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 16:36  توسط H_Taj  | 

توکل بر خدا ( کتاب طناب )

داستان درباره يك كوهنورد است كه مي خواست از بلندترين كوه ها بالا برود. او پس از سال ها آماده سازي، ماجراجويي خود را آغاز كرد ولي از آنجا كه افتخار كار را فقط براي خود مي خواست، تصميم گرفت تنها از كوه بالا برود.

شب بلندي هاي كوه را تماما دربر گرفت و مرد ديگر هيچ چيز را نمي ديد. همه چيز سياه بود. اصلا ديد نداشت و ابر روي ماه و ستاره ها را پوشانده بود.

همانطور كه از كوه بالا مي رفت ، چند قدم مانده به قله پايش ليز خورد و در حالي كه به سرعت سقوط مي كرد ، از كوه پرت شد. در حال سقوط فقط لكه هاي سياهي را در مقابل چشمانش مي ديد. احساس وحشتناك مكيده شدن به وسيله قوه جاذبه او را در خود مي گرفت.

همچنان كه سقوط مي كرد ، همه رويدادهاي خوب و بد زندگي به يادش آمد.

در آن لحظه فكر مي كرد كه چقدر مرگ به او نزديك شده. ناگهان احساس كرد كه طناب به دور كمرش محكم شد. بدنش ميان آسمان و زمين معلق شده بود. در اين لحظه چاره اي جز آنكه فرياد بكشد :

" خدايا كمكم كن! " ، برايش باقي نمانده بود.

ناگهان صداي پرطنيني كه از آسمان شنيده مي شد ، جواب داد :

 

" از من چه مي خواهي ؟ "

- خدايا نجاتم بده !

- واقعا باور داري كه من مي توانم نجاتت بدهم؟

- البته كه باور دارم.

- اگر باور داري طنابي را كه به كمرت بسته شده ، پاره كن ...

 

 يك لحظه سكوت ... 

 

و مرد تصميم گرفت با تمام نيرو به طناب بچسبد.

 

گروه نجات مي گويند، روز بعد يك كوهنورد يخ زده را پيدا كردند. بدنش از يك طناب آويزان بود و با دست هايش محكم طناب را گرفته بود ...

او فقط يك متر از زمين فاصله داشت !!!

 

و شما ؟

چقدر به طنابتان وابسته ايد ؟

آيا حاضريد آن را رها كنيد ؟

در مورد خداوند يك چيز را نبايد فراموش كرد :

هرگز نگوئيد كه او شما را فراموش كرده و يا تنها گذاشته.

هرگز فكر نكنيد كه او مراقب شما نيست.

به ياد داشته باشيد كه او همواره شما را با دست راست خود نگه داشته است.

 

 

برگرفته از:  گلدکوئست موفق و صبور ( sgqiteam.blogfa.com )

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 16:30  توسط H_Taj  | 

در زندگی دو انتخاب عمده و اصلی وجود دارد :
پذیرفتن شرایطی که وجود دارد
یا

 پذیرفتن مسئولیت برای تغییر دادن آنها
این با شماست که کدام را انتخاب کنید .

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1384ساعت 12:2  توسط H_Taj  | 

قوه قضائیه: فعالیت «EBL»، غیرقانونی است

 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان این‌که تاکنون پنج نفر از اعضای شرکت «EBL» که فعالیتی همچون شرکت «گلدکوئیست» دارد، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند، افزود: همکاری با این شرکت تخلف محسوب می‌شود.

جمال کریمی راد در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: پرونده شرکت «EBL» در حال حاضر در دادسرای تهران و در شعبه 8 کارکنان دولت، تحت پیگیری و بررسی است و در این ارتباط، پنج نفر از اعضای این شرکت، تحت پیگرد بوده و قرار تأمین برای آنان صادر شده است.

وی افزود: در ارتباط با تخلفات این شرکت پرونده‌های تشکیل شده و دستگاه قضائی پیگیر پرونده مورد نظر دارد تا همچون پرونده «گلدکوئیست»، مردم دچار ضرر و زیان نشوند.

سخنگوی قوه قضائیه ضمن هشدار به مردم در عدم همکاری با این شرکت تصریح کرد: فعالیت شرکت «EBL» غیرقانونی است و مردم باید از همکاری با این شرکت خودداری کنند در غیر این صورت به طور حتم علاوه بر این‌که ضرر متوجه آنان خواهد بود، برخورد قانونی نیز با آنان صورت خواهد گرفت.

گفتنی است: شرکت «EBL» چندی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در مدت کوتاه، تعداد کثیری از مردم جذب آن شده‌اند غافل از این که این شرکت به صورت غیرقانونی در حال فعالیت است.

-> ....... و ......... کی دانند فرق بین کاه و یونجه

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم شهریور 1384ساعت 13:8  توسط H_Taj  |